O/lika uppdrag # 039

Jag klev på buss nr 4 på Vaksala torg mot Årsta centrum. Tanten före mig i kön krånglade en massa med sitt kort och busschauffören himlade med ögonen. Vi småpratade lite om det var jobbigt att vara busschaufför och jag fick in att jag tycker han gjorde ett bra jobb och att det var bra att han var busschaufför för sådana behövs. Jag förklarade också min sympati med att bussar kan vara sena och han höll med om att säkerheten (hastighetsbegränsningen) är viktigast.

Kände inte för att fråga om hans namn eller förklara uppdraget då han kanske blivit irriterad och besviken på denna positiva respons på arbetet // Max Colliander

Uppdrag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0