Serenity

Så kom då ett Playstation 3 på posten och då gick det och se denna blueray-dvd. Detta är slutet på serien Firefly som alltså inte kom med i serien och därför blev en långfilm. Jag tycker övergången fungerade bra och kom snabbt in i handlingen.

Enda sedan jag såg Firefly-serien har jag haft höga förväntningar på denna Serenity och måste faktiskt säga att dessa höga förväntingar blev väldigt satisfied (svenska?). Filmen är riktigt bra, otroligt bra och de hemligheter som dolts uppdagas riktigt snyggt i ett avgörande och läckert slut.

Uppskattar också att ja, nu blir det SPOILER!
Men i alla fall, att alla inte överlever. Hjältar kan också dö, och det händer även här. Huvudrollen, Mal, om inte River är med huvudroll i långfilmen då, spelar otroligt bra och allt det sköna/roliga med River finns kvar, och blir ännu bättre i filmen. Gillar verkligen de små sköna detaljerna med Crewet och även om det är läskigt, scener som hör mer till skräckgenren.

Även på skräckdelen är filmen jättebra, det läskiga är liksom inte blod, monster och "hoppa framförkamseran" främst. Det läskiga är känslan som kryper upp på/i en. Att man efter filmen fortfarande tänker, det kan hända vem som helst, det kan hända mig. Typ så.

Men hur som helst. Synd att det inte blev fler avsnitt i serien utan att det tvingades bryta, men fett bra att de lyckades göra en avslutande långfilm. Får bli en riktigt bra 4 av 5 i betyg. // Max Colliander

Serenity långfilmen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0