En dröm i den kungliga hufvudstaden

Vaknade kring klockan 12:00 och var mitt i en dröm. Skrev upp den mest för skojjs skull och tänkte återge den här.

Jag var i Stockholm för att delta i en aktivitet med Greenpeace. Alla fick reflexvästar och började röra sig ned mot en bro i typ Gamla stan. Själv sprang jag runt och kom inte riktigt fram, gick typ vilse. Till slut hittade jag dock fram och där stod ca 50 personer varav de flesta med västarna på. Några hängde ned från bron som alla samlats på. Stefan frågade om jag kunde tänka mig att vara ubåt på dagens aktivitet/aktion och visst, det kunde jag väl.
Så de klädde snabbt ut mig där på  bron så jag knappt såg något.

Sedan började föreställningen och det var någon form av teaterparad som gick över bron. Några vevades upp och ner ur vattnetoch själv stod jag på bron och hängde inte alls med. Tyckte det kändes konstigt då jag som utklädd ubåt borde göra något. Plötsligt kom en tjej bakifrån och frågade mig om jag ville dansa. Jag tänkte att det var väl det ubåten skulle göra, min roll, så vi började dansa längs bron. Sedan dansa vi längs bron och in på en restaurang men personalen blev inte alls glada så vi fick dansa ut igen. Sedan dansade vi kring någon trappa oså tillbaka. Jag funderade en del på vem det var som jag dansade med. Såg inte eftersom hon hela tiden var tätt bakom mig och i ubåtsdräkten såg jag inget vidare. När vi dansade förbi restaurangen på väg tillbaks mot bron så stod personalen vid grinden och vaktade så vi inte flög in dit igen. Sen på bron var allt klart och jag fick aldrig veta vem tjejen var, men jag har mina aningar (två alternativ lix), kände igen hennes röst.

Stefan var tillskillnad från oss inte på toppenhumör och undrade om kamerafolket verkligen fått med allt som hänt. Själv kände jag mig mest glad och nöjd så fundeade på och ta ett senare tåg hem för och hinna med och hjälpa till i verkstaden hela kvällen.

Sedan hade jag en annan dröm inkluderat tåg och Stockholm men den drömmen var bara tråkig och blä, fastän den utspelade sig i Stockholm den med. Kort och gott, Stockholm i mitt hjärta:D // Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Madelene

Jag vill också klä ut mig till ubåt!

2009-11-09 @ 00:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0