Across the universe

Var typ ett år sen jag såg filmen nu. Hängde med mycket bättre nu och tycker filmen är bra.

Across the universe är lite som en blandning av Mamma Mia och Moulin Rouge fast bara med Beatles-låtar i modern tappning. Storyn är jättebra men kunde varit betydligt tjockare. Det är brinnande krig i Vietnam och en ung man och kvinna (Jude och Lucy såklart) får sina vägar korsade och resten förstår man ju själv. Filmen är liksom en del Beatles-låtar fyllda av ett antivålds och antikrigsbudskap vilket jag känner för fullo med.

Jag har aldrig varit så förtjust i Beatles musik förut utom några få klassiker men tack vare filmen upptäckte jag fler låtar jag gillade, bl.a. Black bird, Across the universe och Strawberry field forever. För oss som inte har den "svartvita musiken" inom oss är de moderna tappningarna i denna film ett bra sätt att lära känna detta legendariska bands många bra låtar.

Nä nu är klockan mycket igen och idag har jag varit i Stockholm större delen av dagen. Bye bye // Max Colliander

på Max colliander max colliander bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0