Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty

Spelade precis ut detta spel igen och liksom tidigare gånger och med alla MGS-spel upptäcker man nya saker i handlingen som får spelet att kännas som nytt igen. För sin genre, ett spel i toppklass även om det kom för massor med år sedan i anslutning till att Playstation 2 kom.

Spelet har kritiserats mycket av fansen p.g.a. att man inte spelar så mycket som Solid Snake som i de flesta andra MGS-spelen utan större delen som den nya personen Jack, med kodnamn Raiden. Visst är Solid Snake med under hela spelets gång men endast spelbar i första delen (Tanker-delen ej Plant-delen). Jag tycker personligen spelet är det som är minst bra i serien men ändå är ett toppenbra spel.

Gillar verkligen känslan av att man inte vet om man egentligen vill stå på den sida man står på i konflikten. Tänk om man egentligen inte är hjälten man tror att man är, kanske man bara är en "puppet" som lyder order utan att tänka själv. Och bekämpar det som vill befria en? Dessa frågor fördjupas otroligt mycket genom spelets handling och precis som en ultrabra spännande film för handlingen fram en på sätt man aldrig kunde tro till en början och tar sig nya törner när man minst anar det.

Budskapen i spelet som helhet är jättefint och ikonerna från de andra spelen (ex. Revolver Ocelot) finns givetvis med. MGS-spelen har oftast grymt bra musik så värt att påpeka att endtitle-theme här är en riktig besvikelse. Men intromusiken är faktiskt den musik som gjorde att jag köpte spelet för så längesen. Fann en video på Youtube som jag tyckte var riktigt cool och sökte länge efter musiken i videon och köpte direkt spelet när jag lyckats komma över varifrån musiken kom. Harry Gregson Williams är kung, i tvspelsmusik-branschen!

Nu har jag visst bloggat om samtliga MGS-spel jag spelat, kanske borde försöka mig på de där jättegamla sen med grafik som bara, ja lite för gammalt för min smak egentligen då:p. Annars ser jag ju fram emot nästa del i serien som kommer till Playstation 3 (Metal Gear Rising) med Raiden i huvudrollen. // Max Colliander

Max Colliander bloggen Max Colliander




Kommentarer
Postat av: Madelene

Det värsta med de gamla spelen är ju inte grafiken, utan det hemska ljudet D: Men du borde spela det i alla fall!

2010-04-28 @ 09:00:01
URL: http://iwantnothing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0