O/lika uppdrag #020

Under Arvikafestivalen 2010 genomfördes detta uppdrag. Vårt camp stod bredvid Svenska kyrkans två stora militärtält där de bl.a. hade ett stort kors ovanför. De hade gudstjänst varje kväll och efter att ha diskuterat en del med en av dom övertygades jag om att detta var en helig plats. En plats där gud finns, där guds närvaro existerar är alltid en helig plats menade dom.

Gudstjänsten inleddes med en kort presentation och sedan körde psalmsångerna igång då alla satt i en ring. Efter några sånger berättade en ung man om en av sina favoritberättelser ur Bibeln och hur häftigt det var med Jesus. Därefter var det lite diskussioner och en och annan fyllepanna fick lämna tältet förhållandevis frivilligt. En ung kille med sin mor berättade om alla bevis under festivalen som de sett på att gud verkligen var med dom. Slutligen delades vi in i smågrupper och hade bönestund.

Det hela tog drygt en timme och det var en intressant upplevelse. Jag var inte religöst troende innan och heller inte efter detta uppdrag. Men uppdrag slutfört. // Max Colliander

Max Colliander Colliander bloggen


Kommentarer
Postat av: HolyBibel

hej max , ang swegizmo.blogg?

du vet vem jag är , vi har snackat förut , så du tycker verkligen att jag är dryg?

det är nämligen jag som är den där 16 åringen . .. .

2010-08-23 @ 14:33:48
URL: http://holybibel.blogspot.com/
Postat av: Max Colliander

Hej Holybibel. Känner inte igen någon av bloggarna du nämner, alltså dig som person. Har vi träffats menar du? Och när skulle jag ha påstått att du är dryg? Ha det!

2010-08-24 @ 15:18:47
Postat av: Max

Hej Holybibel. Känner inte igen någon av bloggarna du nämner, alltså dig som person. Har vi träffats menar du? Och när skulle jag ha påstått att du är dryg? Ha det!

2010-08-24 @ 15:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0