Uppsala online

Jag har aldrig sysslat med så mycket datorspels-lanande då man spelar flera tillsammans i samma spel. Undantaget är under en period för 7 år sedan då jag spelade Counter Strike med några kompisar i källaren på Bokis. Sedan kanske Red Alert 2-SM kan räknas som jag spelade online väldigt mycket för många år sedan.

Men nu har det blivit av två gånger att åka till Uppsala online bredvid Missionskyrkan i stan och lana diverse spel. Det är riktigt kul och man får ju tillfälle och testa på spel man aldrig kört tidigare eller skulle köpa om man inte provspelat före. Första gången var vi 6 personer och andra gången 4 personer och då spelade vi många timmar så det vart ett läskköp för mig med.

Det kostar 25 kr i timmen men blir billigare ju fler timmar man laddar på sitt konto med. Den största nackdelen är då datorer krånglar och hänger sig etc. men då det är så pass billigt och personalen bjuder på ordentlig middag ibland helt gratis så är det inget jag klagar över. Dessutom får man 5 timmars gratis spelande när man fyller år (medtag leg). Så vad jag gör på födelsedagen i år får man la se:p.

Spelen vi spelat mest är Counter Strike och Left 4 dead 2 som jag aldrig provat tidigare. Det är skitkul och köra i team. Sist spelade jag, syrran, älskling och Matilda i team i många timmar alla som människor som kämpade mot zombies i kampanjläge. Jag kommer garanterat lägga ned fler timmar i framtiden på Uppsala online och någon fredag borde jag testa något jag aldrig testat förut. Att lana en hel, lång natt (öppet hela natten fredag-lördag). // Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Billy

Nu blir det ju tydligen inte imorgon, men nästa vecka borde vi göra det! :D

2010-08-26 @ 21:09:33
URL: http://iwantnothing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0