Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Hade riktigt höga förväntningar på detta spel till Playstation 3 och kan bara säga att mina höga förväntningar uppfylldes med råge. MGS4 tar spelvärlden in i filmvärlden på ett så otroligt snyggt och proffsigt sätt. Massiva filmsekvenser som fäster en vid tvskärmen och scener så snygga att man knappt uppfattar om det är en videosekvens eller faktiskt spelande.

Storyn är något av det absolut bästa, och finaste som existerar och knyter verkligen samman hela MGS-serien. Som ett stort fan av spelserien och ägare av fyra spel utöver detta är detta sista spel med Solid Snake i huvudrollen ett oerhört fint avslut som väver samman historien och knyter samman trådar från tidigare spel. Om man gjorde film av dessa spel skulle storyn och filmmusiken vara av hög klass.

Måste också erkänna att det som fick mig att verkligen sätta mig in i spelserien var musiken. Jag köpte ett tidigare Metal Gear Solid-spel p.g.a. den vackra och känslosamma musiken som jag försökt identifiera i flera månader innan jag fick veta att det kom från ett tv-spel.

Handlingen i spelet finns att hitta på Internet, så den drar jag inte här. Handlingen är dessutom miljoner gånger bättre om man spelat och förstått de tidigare spelen då så mycket knyts samman, ungefär som filmer och dess uppföljare. Även om det går och spela bara Guns of the Patriots som enskilt spel med så ger det inte alls lika mycket.

För att få ut det mesta av Harry Potter-filmerna måste man läsa böckerna - För att få ut allt ur MGS4 måste man spela de tidigare spelen, ju fler spel desto mer ger det. Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots är antagligen det bästa spel jag någonsin spelat, ett riktigt mästerverk. Tror faktiskt det t om slår Final Fantasy X på Playstation 2, som tidigare varit en odödlig favorit. Detta spel får utan tvekan full pott på allt som går, kontroll, grafik, story, ljudeffekter, musik etc. // Max Colliander


Guns of the Patriots


Kommentarer
Postat av: Ems

Världens bästa spel <3

2010-01-08 @ 12:41:41
URL: http://eothain.blogg.se/
Postat av: SweGizmo

Gillar denna Bloggen :)

2010-08-19 @ 23:20:18
URL: http://swegizmo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0