Short message service

Eller Sms, som det också kallas. Tänk att man skickade så många en gång i tiden. Jag har sedan många år tillbaka haft Halebop och trivts bra med det. Många erbjudanden från andra operatörer men aldrig hittat något skäl att lämna Halebop. Jag har konstant gratissms till alla oavsett operatör och oavsett var i världen de befinner sig. Är ju rätt kul att kunna skicka gratis sms till en kompis i Sydafrika eller en mor på semester i Australien.

Förut var det 3000 sms i månaden, max man fick skicka. Under många månader hade jag stora problem med det där och tvingades ladda mobilen mer än en gång i månaden. Jag skickade alltså mer än 100 sms om dagen och kämpade ett tag med att sänka mitt sms-beroende, typ beroende? Det var svårt och gick sällan bra. Minns när jag var i Finland med Greenpeace första gången och inte skickade ett enda sms på tre dagar. Alltså fick jag 300 sms tillgodo kan man säga. Trots det hade jag efter Finlandstrippen ändå sms:at totalt mer än 100 sms om dagen de senaste 30 dagarna.

Idag är jag glad att det inte skickas lika mycket sms. Just här och nu, i datorsalen på arbetet så har jag på 27 dagar skickat endast 1491 sms. Typiskt nog har de höjt max-smsen till 5000 nu, istället för 3000 som förut. Samtidigt känns det som om mobiltelefoner byggs för att gå sönder lätt, få div. skador. Jag kan tänka mig att de dessutom inte är byggda för att palla så många sms (slits ju när man trycker på knapparna).

Men men, nu laddar jag upp detta blogginlägg från utkastet. Ha det! // Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Madelene

Tsss, är det sånt här du gör på arbetstid? Skämmes!

2010-01-23 @ 00:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0