Dagens två låtar

Idag har jag hunnit med mycket, men ändå känns det som jag har massor med saker kvar att göra på "Attgöralistan". Fått ett bud på ett tv-spel jag lagt upp på Tradera nu, trevligt trevligt. Annars har jag skrivit på min åsiktsblogg och några bloggutkast på densamma. Under hela dagen har två låtar gått om varann i datorn. Tycker det är lite kul för jag är ju allätare om man ser till musiksmak och dessa två låtar är ju verkligen olika.

Mad Cranium - Vote4 Pirate från år 2010
Fick tips om låten på Arvikafestivalen och har sedan tankat ned den på datorn. Dock inte beslutat mig för hur jag ska rösta i höstens riksdagsval än, det är riktigt kul och ha alla dörrar öppna så att säga. Annars är Moderaternas vallåt rätt underhållande med.


The Buggles - Video killed the radiostar från år 1979
Upptäckte låten på ett Singstar-tvspel nyligen (på en legendarisk fest:p) och fastnade för låten, rösterna och texten direkt. Madde köpte skivan begagnat på Arvikafestivalen och den finns på datorn med. Tycker den är skön och lyssna på och ser man på utvecklingen sedan låten gjordes kan man ju spinna vidare på låten, ex:
Video killed the Radiostar - VHS killed the Videostar - DVD killed the VHSstar - Blueray killed the DVD-star - Pirate bay killed them all, eller nåt:p.

// Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Markus "LAKE" Berglund

Jag nämner din UNT-insändare på min blogg idag:



http://lakonism.blogspot.com/2010/07/farmor-gun-och-andra-pirater-i-unt-idag.html



Syn bara att den inte syns på webben...

2010-07-25 @ 11:45:25
URL: http://lakonism.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0