Metal Gear Solid Rising: Äntligen info!

Äntligen har information släppts om det efterlängtade tv-spelet Metal Gear Solid Rising, Lightning bolt action. En ordentlig trailer och sex st bilder hittar jag på Internet samt information om spelet. Det kommer bli lite mindre smygande och mer action ser det ut som men bara det inte går ut över en fängslande och vacker story så är det väl inga problem även om det gamla spelsättet säkert kommer kännas bättre till en början. Att cutta saker med svärdet (som en ninja) har varit ett litet moment man sett av i flera tidigare MGS-spel men aldrig fått prova på själv till någon större del. I detta spel är det cuttandet som är huvudsaken och man ska kunna skära itu typ allt.

Detta spel, som jag hellre skulle vilja kalla bara Metal Gear Rising då det inte handlar om Solid Snake längre utspelar sig mellan spel nr 2 (Sons of Liberty) och nr 4 (Guns of the Patriots) och huvudrollen är Raiden, bara Raiden. Jag ser fram emot detta spel väldigt mycket och om grafiken t om överträffar den i Guns of the patriots så är det bara för bra typ.

Jag förhandsbokade Metal Gear Solid Rising redan förra året och den förhandsbokningen ligger bara och väntar på CDON och jag köper det på Playstation 3. // Max Colliander

på Max Collianders blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0