SM: Bluetooth

På tåget hem från Kramfors sommaren 2010 slog man ihjäl lite tid, eller faktiskt väldigt mycket tid genom att skicka musik och bilder till randompeople via Bluetooth. Till en början var det ett par bakom som fick ta emot en massa låtar. Roligast var det dock på tåget Gävle-Uppsala då kvinnan framför fick hur många låtar som helst och några roliga bilder. Jag skickade bl.a. massor av Kent-låtar och instrumentala låtar från olika tvspel. Skickade även två komikergrejer där en komiker driver med fördomar oså. Skitkul undrar om hon gillar allt jag skickade sen:p. 

Första gången jag testade detta tidsfördriv var på en tågresa hem från den kungliga hufvudstaden för åratal sedan. Ett gäng tjejer satt tvärtemot mig och snackade högljutt om en f.d. pojkvän som nyligen dumpat en av dom. Jag hittade någon (uppenbarligen en av tjejerna) via Bluetooth och skickade vad jag hade, bilder på vacker natur, solnedgångar och träd. 

Tjejen som tog emot bilderna förstod inte riktigt vad som hände så hon utbrast "vafan nu skickar han nåt igen, en bild på nåt på ett träd!" Hon var redigt upprörd över att killen som dumpat henne skickade bilder på träd hon fattade ju inte riktigt vad det innebar:p. Jag satt där och sneglade på tjejerna som diskuterade mina bilder och till slut fick jag slut på bilder så jag tog en smygbild på dom där de satt upptagna med sitt. Jag sände över den med och för några sekunder såg de livrädda ut och fytusan, liksom hur hade hennes ex lyckats få en bild på dom just nu på tåget? De kollade mot mig och såg hur jag flina och skratta och då plötsligt slog det dom att det kanske var jag som skickat allt. De vart faktiskt inte sura utan jag förklarade att hon hade Bluetooth på och att jag inte hade så mycket att göra. De fick en förklaring och insåg att tjejens ex inte skickat bilder på träd och annat:p. Kul minne i alla fall. Jag kommer säkerligen slå på Bluetooth på mobilen fler tågresor framöver:).  Trevlig resa! // Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Haha, det har jag aldrig varit med om....:-)

2010-07-07 @ 22:57:37
Postat av: Max

Du får la lära dig hur bluetooth fungerar då mor ^^

2010-07-08 @ 21:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0