En händelserik helg

Ska egentligen fatta mig rätt kort, skulle kunna skriva så himla långt annars.

Fredag: Madde tog studenten och det firades med hela hennes familj, min mor och far samt mormor. Det var i sin helhet en jättetrevlig dag. Innan de sprang ut satt några elever och spelade piano precis utanför lite olika låtar och helt random reagerar jag på en låt som också är min ringsignal på mobilen, Zanarkand. Det är Theme-låten för Final Fantasy X som jag skrivit om förut på bloggen och en så jävla fin låt, skitkul att de körde den där:D. På kvällen var jag Madde och Carro på krogen VIP för första gången och dit drar vi inte snart igen i alla fall. Utan att förstöra någon polisutredning kan ju sägas att en jävla krogvakt är anmäld för misshandel alt. grov misshandel och jag personligen står som ett av flera vittnen. Det är inte första gången det händer och jag hoppas även detta kan gå vägen, så svinet får ett lämpligt straff för det brott han begått. Aja ska inte skriva mer om det, poliserna på plats agerade bra tycker jag.

Lördag: Vi vaknade vid typ kl 13 och var vakna 2-3 timmar och sov sedan bort hela dagen, vakna sent på kvällen men kunde ändå somna om och sova på natten med:p.

Söndag: For till den kungliga hufvudstaden och hann med rätt mycket tycker jag. Deltog i en demonstration som Ungdom mot rasism stod som huvudarrangör för, det var soligt väder och helskön stämning jättekul vare. Efteråt lärde jag känna en Madelene som numera bor i Berlin. Sedan mötte vi massa mer folk och i Kungsträdgården såg vi bl.a. Lasse Berghagen live och Carolina Wallin Pérez med sina fina covers på Kent-låtar. Hade även en bok om Kent med mig och 118 låtar i mobilen så hela dagen hade mycket med Kent och göra kan man säga. Utförde även ett uppdrag i Kungsan som jag ska skriva mer om en annan gång. Glad sommar! // Max Colliander

på Max Collianders blogg

Kommentarer
Postat av: Mli

Fin flagga, bilden

2010-06-09 @ 17:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0