Leisure suit Larry

Spelet som inte är som något annat. Larry Lovage är en ung man som går på typ college/highschool och är oskuld, den vill han bli av med. Spelet går ut på att man springer runt och ska få tjejer i säng kort och gott. En efter en får han dom på G men det slutar hela tiden på ett mer eller mindre absurt och humoristiskt sätt. Man konverserar mycket med tjejerna i spelet och andra med för den delen, gör uppdrag och utforskar nya ytor man får fram. Till en början kan man bara röra sig i Campus och utanför för att sedan få fram fler ställen och fler personer etc.

Spelet är på många sätt helt sjukt men riktigt roligt och väldigt mycket bättre än jag först trodde, köpte det begagnat för 59 kr till konsolen Playstation 2. Grafiken är fint tecknad och kontrollen lätt att förstå sig på. Kameravinklarna som ibland kan förstöra ett helt spel fungerar jättebra och den egentligen enda missen tycker jag är att det inte går att få textat. Men man förstår det mesta ändå och humorn i konversationerna är ju på topp!

Ytterligare plus är att det är riktig musik med i spelet och höjdaren enligt mig är ju när de gör en egen version på Grease-låten Summer lovin. Tidsmässigt så tar det många timmar att klara detta spel, såvida man inte köper igenom sig alla uppdrag och fegar då men det är ändå en smart möjlighet om man verkligen fastnar.

Kort och gott vill jag säga att för att vara en så pass vrickad spelíde så funkar det ändå väldigt bra och spelet är underhållande (inte bara om man är kille). Synen på kvinnor m.m. måste man ta med en nypa salt dock så klarar man bara det är detta ett spel jag varmt rekommenderar så länge man inte bryter någon åldersgräns givetvis. Jag förutsätter att en åldersgräns finns i alla fall. Om jag ska betygsätta spelet blir det nog en mycket stark 4! // Max Colliander
Max Collianders blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0