SMS-tjänster

Spelar Final Fantasy IX och en hel del kortspel (Tetra master) som är ett av flera minispel i spelet. Nästintill beroendeframkallande kortspel:p och grymt irriterande när det går fel. Alltid undrat vad syftet med spelet är, vad får man ut som spelare av det mer än att det är underhållande och spela kort? I FF VIII kunde man ju ändå byta in korten mot s.k. Items m.m.

Jag messade både 118800 och 118100 för att få svar, på Internet fick jag inte ut något. Efter ett rätt långt tag återkom 118800 med budskapet "Våra agenter hittar tyvärr inget svar på din fråga, vi vet faktiskt inte vad syftet är. Vi bjuder på sökningen.". Sjysst och ärligt och kostade ingenting då fast jag väntade mig att ca 15 kr skulle dras.

Från 118100 var det dock inte lika positivt, efter ännu längre tid kom det med ett sms som jag fått förut, "Hej! Vi har för tillfället kö och hanterar din fråga så snart som möjligt. Tack för tålamodet! Mvh 118100"

Ännu lite senare kom dom med ett sms, "I Final Fantasy IX ökar och minskar spelarens nivåer beroende på hur många unika kort från Tetra master som spelaren äger. För att uppnå högsta Collectos nivå, måste spelaren samla en av varje kort i spelet".

Fick jag svar på min fråga? Nej! Drogs pengar? Ja! Var väldigt övertydlig i mitt sms om allt jag visste, och att det endast var syftet med kortspelet jag undrade över. Försöker i allmänhet undvika sådana här sms-tjänster men när jag inte fann svaren på Internet heller så var det värt ett försök, och hade 240 kr på mobilen så kändes inte så dyrt. Men i framtiden blir det endast 118800 som mina frågor går till. Nu har jag skrivit av mig om det här så ska radera sms:en med. Ikväll blir det utgång, Bajj bajj // Max Colliander

Max Collianders blogg

Kommentarer
Postat av: Madelene

Lurendrejeri! :(

2010-03-10 @ 19:16:05
URL: http://iwantnothing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0