Efter regn kommer solsken

Redan på förmiddagen öste regnet ned och det var mestadels mulet och grått hela dagen. Åkte till Västerås för att delta i en manifestation som Västmanland mot rasism anordnade. Jag tycker det på det hela taget gick väldigt bra. Vi lyckades hålla torget som både antirasister och nationella ville åt.

Senare höll de nationella en av polisen tillståndsgiven manifestation som möttes upp av motdemonstranter som höll upp lappar, ropade slagord och skramade med nycklar. Stämningen var väldigt hätsk och när de nationella sedan gjorde utfall redan innan den första talaren börjat och slängde ett tjugotal glasflaskor valde jag att åka hem. Fick bekräftat att polisen inte tänkte avbryta de nationellas torgmöte och när situationen såg ut så kändes det lika bra att åka hem, något jag ångrar lite nu då mycket mer hände efteråt vilket hade varit intressant att se. Ska skriva mer på min åsiktsblogg om dagen i Västerås hade jag tänkt, länk här.

Väl hemma i Uppsala igen spöregna det som bara tusan och halvvägs hem gav jag upp och tog bussen som givetvis var försenad. Var sugen på våfflor men saknade mjölk så promenerade till Willys och handlade mjölk m.m. och då sprack solen upp verkligen, kändes skönt. Efter regn kommer solsken som man brukar säga. Slötittat på Eurovision song contest och haft en lugn hemmakväll. Imorgon är det mors dag så då träffar jag mor! // Max Colliander

på Max Collianders blogg


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

..och vi hade en mysig em och kväll :-) Tack tack och sov så gott. Kram mamma

2010-05-30 @ 22:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0