Farsan på mors dag

Sov alldeles för länge idag vilket är första gången på länge. Jag somnade även denna natt till Avatar så ska väl försöka se klart den ikväll.

Mamma kom över och hämtade och lämnade lite grejer sedan åkte vi till Ikea och handlade två typ skolåde-grejer åt henne och käkade. Jag var inte så hungrig så tog typ en barnmeny med köttbullar och potatis och drack kolsyrat vatten. Gjorde även illa mig på IKEA men personalen var jättesnälla och gav mig ett plåster fast jag inte bad om det:).

På kvällen gick vi på bio och såg filmen Farsan. Farsan är en film av Josef Fares som bl.a. gjort Kopps och Jalla! jalla! och Zozo. Filmen handlar om en farsa och har sedan fokus på hans arbete och två arbetskamraters liv samt hans son och sonens flickvän. Filmen är smått hoppig och visst ser man inslag från tidigare Fares-filmer men den var faktiskt bättre än jag trodde och under sina höjdpunkter var den helt lysande! Mestadels komedi men även lite drama och skådespelarna är toppen. Även musiken känns bra och passande i filmen. Farsan får en stark 4 av 5 i betyg.

När jag kom hem sen gjorde jag en storstädning i badrummet och fixade med lite annat smått. // Max Colliander


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0