Sm: Lasergame, spontanspelande

Var väl typ fyra år sedan nu. Under den där intensiva Lunarstorm-tiden :D haha. Satt någon fredagkväll och hade tråkigt så sågjag på "lajv" att en tjej 20 år frågade om någon ville spela Lasergame om två timmar i Uppsala. Jag hajade till direkt och kollade in hennes användare.

Värt och kommentera så fick hon typ 20 meddelanden i stil med "tja snygging msn?" "Tja lust och hitta på nåt?" osv. från killar från hela landet. Hallå hon ville spela Lasergame om två timmar inget annat! Hon såg bra ut dock och gjorde en del modelljobb. Jag kollade in i alla fall så hon verkade vara en seriös person och skrev till henne. Vi böt msn och snackade vidare och hon förklarade att hon, hennes pojkvän och arbetskamraterna bokat Uppsala Lasergame men en kollega blivit sjuk så de var ojämna lag. Hon hade kommit på idén att lajva ut på Lunarstorm och de andra hade bara skrattat, tji fick dom.

Jag cyklade mot Svartbäcken och var där ca en kvart före tiden vi sagt. Alltid bra och vara i god tid när man träffar någon från Internet (något jag gjorde rätt ofta på den tiden). Sedan kom en blond tjej och sedan en massa killar. De tyckte det var skitcoolt att hon på så kort tid hittade en som vilel vara med och spela och särskilt från det nördiga Lunarstorm. Vi blev jämna lag och om gröna eller röda vann minns jag faktiskt inte men kul var det och gratis för min del.

Efteråt chattade vi lite men det visade sig att vi inte verkade ha något alls gemensamt, ingen personkemi alls liksom så allt rann ut i sanden och kontakten försvann. Ett kul minne i alla fall, och speciellt. // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0