SM: Unge med händerna i toaletten

Detta hände när jag sommarjobbade på Petterslunds förskola. Sommarjobbet var i allmänt riktigt kul och vi var 4 ungdomar som arbetade där och vi hade skitkul ihop. Efter lunchen ska ju barnen tvätta händerna efter sig och på min avdelning 1-3 år så var ju barnen rätt små. Jag sa något i stil med att "nu får du gå och tvätta händerna på toaletten" men han ville inte. Jag sa åt han igen och blev mer bestämd på min sak och upprepade mig. Han lyssnade slutligen och sprang iväg till toaletterna.

Ca 5 min senare kommer handledaren med pojken i handen som ser ledsen ut och hon är arg på mig. Hon frågar rakt ut varför jag sa åt honom att gå och doppa händerna i toaletten. Först fattade jag inte vad hon menade men sen klarnade det. Pojken hade missuppfattat mig och det var därför han inte ville tvätta händerna. Om jag sa att han skulle tvätta händerna "på toa" eller hur jag nu uttryckte det så trodde han att jag menade just toan, inte handfatet. Jag förklarade för handledaren och hon skratta mest åt det, jag med. Pojken förstod inte så mycket alls tror jag.

Med anledning av detta kan man ju tänka att vi faktiskt har en del konstiga uttryck i språket ex. "Han ska bara springa på toaletten", "Hon ska sätta på filmen" osv. Små barn tolkar saker på sitt sätt, värt att tänka på. // Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Billy

Hahahaha, åh vad gulligt <3

2010-10-04 @ 10:43:32
URL: http://iwantnothing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0