The Legend of Zelda - Majoras mask

Så har jag spelat ut detta spel till Nintendo 64, typ andra gången nu jag spelar ut det helt. Majoras mask är en uppföljning av Ocarina of time men ändå väldigt fristående. Man måste inte ha spelat det föregående spelet men det underlättar lite och man lägger märke till lite mer charmiga detaljer då.

Grafiken är jättebra i N64-format och kontrollen fungerar finfint även om jag skulle velat se en enskild förbättring. Musiken är på toppenivå och utmaningarna är stora. Spelet är väldigt speciellt då man hela tiden rör sig inom tre dygn och kan kontrollera tiden. När man sparar spolar man tillbaka tiden. Detta kan vara rätt drygt de gånger man måste spela en halvtimme till för att inte förlora en massa grejer man gjort alltså att man inte kan spara på en gång då man vill avsluta. men fascinationen av spelet och detaljerna med dygnsspektrat övertygar ändå.

Jag hade gärna sett en story som var mer sammankopplad med Ocarina of time och detta spel är inte lika bra om än väldigt bra. Minispel och utmaningar utanför storyn gillar jag i allmänhet i tv-spel. Detta spel får 5 av 5 i betyg men jag kommer inte sätta mig ned och spela det igen på ett bra tag. // Max Colliander

Max COllianders blogg MAjoras mask Majoras Mask på Max Collianders blogg, recension

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0