Kent: Verkligen

Kent - Verkligen På Max Collianders blogg

Kents andra album. Lyssnar på låtarna och plockar ut citat. // Max Colliander

Avtryck

"Har du lärt dig att stå vid ditt ord?
Sånt imponerar mer än ett leende
Här är ett avtryck som sitter
längre än det du redan gjort.."


Kräm


"Jag vill ha min tunga där
du är, så nära att du blir våt
men så nära får ingen gå…"


Gravitation

"Som en perfekt och underbar lag
Perfekt och oförstörbar
som jag…"


Istället för ljud

"Och när vi ser oss omkring
är det genom dina
rättfärdiga blå
Jag granskar till och med
mig själv genom dina ögon
och jag hatar det så…"


10 minuter (för mig själv)

"Tänk om jag skulle vakna,
vara farlig
med hela munnen fylld av blod
Jag bet min tunga när du log"

"
Allt jag ville säga
glömde jag i kväll
Allt jag ville vara behöll jag
alltid för mig själv…"


En timme en minut

"Allting jag gjort
ska göras om igen
Det liknar någonting
alla känt nån gång
Men jag tänkte aldrig så långt..."

Indianer

"
Jag vill inte att du ska se
alla märken på min hud
Jag vill inte ens att du ska le
när jag säger att jag är ful…"

"
Jag vill inte att du ska be
om att få röra min hud
Jag vill inte ens att du ska se
min kropp när det är ljust…
Så hur ska vi någonsin kunna
bryta isen
Berätta för mig hur man
bryter isen…"


Halka

"
Lämnar allting kvar
inget tar jag med mig
Lämnar allt jag har
för en timme vackert väder"


Thinner

"
Och där faller ännu ett år
sönder till små minnen
all dagar blir igår"


Vi kan väl vänta tills imorgon

"
Du har lärt mig allt jag kan
om att aldrig någonsin
lägga sig i
Du och jag kan stå
i vårt hörn och blunda
Det är ändå redan
alldeles för sent
Det finns inget kvar
att hålla fast vid
så du och jag kan stå
i vårt hörn och undra
vad var det som gick fel
Vad var det som gick fel?"

Kommentarer
Postat av: edie.

Jag måste erkänna att jag blir lite nyfiken när du säger att du inte kollar på TV. Betyder det att du inte kollar på TV alls? Att du inte ens har en TV hemma? Eller bara att allt som går på TV just nu är skräp och att du i mesta mån undviker det?



För övrigt är det någonting med Kent som hela tiden får mig att intala mig att jag skulle ha någon slags minnen till deras musik, att jag skulle bli nostalgisk på något sätt, fast jag aldrig egentligen lyssnat på deras musik?! Och sen den där historien med Jocke Berg och hans bomullsbollar så...ja, det har bara kännts fel helt enkelt... :)

2010-09-30 @ 00:14:33
URL: http://ascentofheaven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0