12 februari - en gratis dag

Blä på det tekniska allt försvann precis när jag skrivit klart, så får skriva om då. På morgonen (fast det var mitt på dagen) fick jag sms och beslöt mig för att pallra mig ned till stan. I min morgontrötthet glömde jag busskortet men när jag förklarade mitt viktiga ärende lät busschauffören mig åka gratis.

Senare på kvällen satt jag och slog hål på 1.5 timme på Subway i väntan på far. En jättetrevlig och social arbetare där bjöd inte bara på umgänge utan även några kakor som gått sönder lite, samt en jäkla massa läsk. När far väl kom var det gratisskjuts till andra sidan stan och en god middag med minst lika god efterrätt.

I väntan på bussen hem körde en taxichaufför förbi och erbjöd sig att köra gratis in till stan så man fick la tacka och ta emot. Bussresan hem på kostade mig heller inte ett öre. En härligt billig dag alltså. // Max Colliander




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0