Anmält mig som blodgivare

Så har man äntligen gått från tanke till handling och besökt Blodcentralen på Akademiska sjukhuset i Uppsala. Det som egentligen fick mig och ta steget var då jag hörde om att man endast lämnade blod 3-4 gånger per år, högst. Jag hade fått för mig att man gick dit varje vecka och bokades upp på fasta tider och inte känt att jag vill ha mer saker man ”måste göra” liksom.

Vad har du själv för ursäkt för att inte bli blodgivare och rädda liv? De flesta jag pratat med som inte vill är väldigt rädda för nålar och det är ju inte jag i alla fall och bra blodkärl har jag så de har lätt att hitta ett bra stickställe. Att man sedan får fika och en liten present vid varje besök är ju bara ett plus. Nu får man väl se huruvida man blir godkänt också man ska väl ha bra blodtryck och sådant men förhoppningsvis bör det inte vara något problem.

Besök geblod.nu och läs mer du med. Tillsammans kan vi rädda liv!  // Max Colliander
Max Collianders blogg Colliander Max


Kommentarer
Postat av: Dan Pettersson

Bra initiativ! Jag var ju givare i nära 10 år men fick sluta när jag fick en inflammation i ett sår. Sedan medverkade jag i en hel del medicinska försök som tyvärr slutade med att mina ådror gömde sig mer och mer och jag blev svårstucken. Så nu spar jag mina ådror för framtida behov... Lycka till!

2011-08-12 @ 12:39:35
URL: http://dpbild.blogg.se/
Postat av: Madde

Blodtryck mätte de ju på en gång :D Du lär ju också haft bra blodtryck om hon inte sa något? Mitt var bra, fast det visste jag ju redan.



Får hoppas att vi har bra blodvärden också :) Speciellt jag då, som haft dåligt innan...

2011-08-13 @ 16:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0