Grand theft auto 3

Spelat detta Playstation 2-spel från början igen och tänkte köra seriöst nu med storyn och allt. Men hur bra det än var när det kom ut så sätter det emot, i halsen typ. Nä men nånting gör det inte alls roligt. Jag har nu slutat spela efter flera timmar av spel och liksom tidigare kom jag aldrig iväg till den andra eller tredje ön av spelet utan var fast på den första. Men fast och fast vill jag inte påstå, spelet är inte precis jättesvårt.

Grafiken är bra tycker jag, inget att klaga över egentligen. Musiken är lysande genom radiokanalerna som kör olika musik och känslan av att köra bil känns bra. Storyn då? Den finns där tydlig, bra eller inte vet jag väl inte utan det beror på hur mycket moral man kör. För detta spel har Noll moral, det är ett som är säkert. Men det gör inte spelet till dåligt i sig.

Jag lockas bara inte att spela vidare, jag lockas inte att leta upp massa gömda paket och höjer inte på ögonbrynen när jag av en slump hittar ett. Att köra uppdrag med taxi, ambulans etc. är kul i max tio minuter. Polisernas AI är heltrög emellanåt så det är knappt kul med biljakterna heller. Men framför allt är det avsaknaden av nyfikenhet på nästa uppdrag som drar ned betyget på Grand theft auto 3. Jag blir inte nyfiken av vad nästa kriminella uppdrag blir, vem som ska skjutsas, dödas eller vad det än kan vara. Jag tröttnar och spelet hamnat på hyllan ännu en gång.

Om jag skrivit det här när spelet kom ut hade jag nog sagt att det var bland de bästa jag spelat och givit ett femma i betyg. Nu kan jag tyvärr inte det, spelet känns halvdant rakt i genom och man känner ingen vilja att ta sig vidare. En knapp tvåa av fem i betyg blir det tyvärr. // Max Colliander
Max Colliander bloggen Max Collianders blogg

Kommentarer
Postat av: Moa

Spelet var bättre förr

2011-03-02 @ 16:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0