Luftslottet som sprängdes

Det tog sin tid men har nu sett den tredje och sista filmen i Millennium-trilogin. Böckerna med samma namn är skrivna av Stieg Larsson. Jag tyckte den första filmen var riktigt bra och hade höga förväntningar på film nr två, vilken blev en besvikelse. Därför har jag inte varit så sugen på att se denna sista film.

Men rätt snabbt in i filmen blev det spännande och jag såg den i ett nafs fast det var på en datorskärm. Filmen tar vid där den andra (Flickan som lekte med elden) slutar och den tar fart direkt in i handlingen. Skådespelarna är på topp och trots att detta är en film som är sorglig och har en del hemskheter i sig gillar jag hur hoppet hela tiden finns där. Filmen bjuder på många höjdpunkter och är absolut värd och se igen. En stark 4 av 5 i betyg. // Max Colliander
Max Colliander Max Colliander Max Collianders filmkategori :D

Kommentarer
Postat av: Lajka

Är de typiska "svenska" filmer? För jag ratar bort svenska filmer rätt hårt pga av Beck-filmerna :P

2011-06-16 @ 22:16:30
URL: http://visibelsjal.blogg.se/
Postat av: Max Colliander

Haha hm svår fråga. Jag tycker Millennium-trilogin är så mycket större än Beck. Jag har sett massor av Beckfilmer och gillar typ 2 max 3 st. Så jag tycker man kan ge Millennium en chans, den första filmen Män som hatar kvinnor är också grymt bra synd bara att tvåan suger:p

2011-06-17 @ 13:49:25
URL: http://maxcolliander.blogg.se/
Postat av: Carl-Alfred

En mycket bra film, precis som de andra två! :)

2011-06-17 @ 19:36:00
URL: http://carlalfredsplace.blogg.se/
Postat av: Miva

jag såg första filme i går kväll! var inte på humör för film dock men jag tyckte den var bra och hemsk på samma gång. Dock så störande att vi tillhandlahåller med så få olika skådisar. Sjuktförvirrande med att peter haber spelade skurk.. och att namnet var Martin på ha också! XD

2011-07-11 @ 10:37:47
URL: http://cherrybell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0