Tusen gånger starkare

Tog och såg filmen Tusen gånger starkare strax innan jag läst klart boken. Blev en sån där grej man bara ska ta en kort titt på och sedan fastnar man och kollar klart på hela filmen (hänt förr med). Jag tycker filmen, som är baserad på boken med samma namn är riktigt bra men självklart finns det uppenbara brister som är så mycket bättre i boken.

Bland annat får man endast följa klassen och Signe i skolan och inte i hemmet som i boken vilket också är välldigt intressanta scener i boken. Stereotyperna på eleverna är väldigt ytliga i filmen och det är ju självklart men ändå synd då det ger ett oseriöst intryck. I boken förmedlas skoleleverna mer utifrån tankar och funderingar men en film kan ju inte gå så mycket på djupet tyvärr.

Höjdpunkter finns det gott om i Tusen gånger starkare och låten som är temat för filmen passar utmärkt. Skådespelarna är alla lysande utom en av de vuxna tycker jag men i det hela är filmen verkligen jättebra. Handlingen förklaras rätt bra i denna trailer.

Betyg för filmen känns riktigt svårt och ge då jag oundvikligt jämför med boken som är bättre. Men jag vill ändå ge filmen 5 av 5 och kommer se den igen. Femman är dock inte helt klockren men ja, en fyra skulle kännas för dåligt. // Max Colliander
Tusen gånger starkare på dvd. Recension av Max Colliander på Max Collianders personliga blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0