En bussig dag

Hade en rätt bussig dag kan man säga. Alltså busstrafiken var inte som vanlig så man la märke till den. Varenda buss var hur skitig som helst så det var omöjligt och se ut var man var längs vägen och omöjligt och se huruvida det var mycket folk på bussen eller ej. Jag skulle till station och köpa mitt livs första månadskort och sedan vidare hem. Stod och väntade på min buss och fyra andra passerade. Kom givetvis på då att alla dom bussarna också gick via station så jag hade ju kunnat åka med dom.

När väl min buss kommer, försenad så börjar den ryka och lukta bränt. Då jag inte visste om bussen skulle gå eller ej då chauffören gick ut och meka så ställde jag mig vid en utgång och kom i lite snack med två personer. Bl.a. frågade jag ifall de luktat och varit rökigt så en längre bit eller om det kom nu. De svarade att det kom nu och jag kände mig plötsligt skyldig och förklarade att det inte var jag som lagt en fis, ok detta lät inte alls så kul men det var det haha:p. Slutligen på UL-center inhandlade jag mitt busskort och aktiverade det omgående på bussen hem, som f.ö. förlorade taklyset en stund. // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0