Dr. Strangelove

Så har man sett denna gamla svartvita klassiker, fullständigt namn "Dr. Strangelove or how i learned to stop worrying and love the bomb", och vad ska man tycka egentligen? Filmen har ändå ett mycket allvarligt djup som jag tycker om.

Det utspelar sig i USAs krigshögkvarter under Kalla kriget och av misstag beordas amerikanska flygplan att atombomba Sovjetunionen. Om detta ska vara humor är det riktigt gammal humor, och annorlunda sådan. Jag gillade filmen för att den var så olik någon annan film och hur filmens slut såg ut, hade jag inte väntat mig på det viset. Ibland var det lite svårt att hänga med i vem som var vem och vilken roll just den personen hade inom det militära. Detta kan också berott på att tre roller spelades av samma skådespelare. Filmer får 3 av 5 i betyg och jag vill se om den någon gång. // Max Colliander

Max Collianders blogg, bild på Max Colliander bloggen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0