Vad kom först - hönan eller ägget?

Vad kom först - hönan eller ägget? Detta frågar sig Dagens nyheter på webben. Frågan kan väl diskuteras i en evighet men jag är i alla fall övertygad, övertygad om att ägget kom först. Om det skulle vara tvärtom att hönan kom först, så undrar jag var den hönan kom ifrån? Rymden är det enda logiska svaret och att dagens hönor är utomjordingar känns inte så troligt.

Men hur kom då ägget först om ingen höna fanns? Nä precis, det var inte en höna som la det första hönsägget. Varelser fanns före hönorna men på något sätt måste äggen i de varelserna ha manipulerats. Kanske genom olika korsningar av div. arter som förökade sig, kanske p.g.a. någon strålning eller hormoner och klimatförändringar. Någonting sattes ur spel och hönorna kom till genom de ägg de kläcktes ur. Dock var det säkert en lång period av kläckningar som inte var "rena hönor" utan någon sorts hybrid. Jag tror inte en krokodil lägger 19 krokodilägg och ett hönsägg bara sådär liksom. Men det är min teori i alla fall. // Max Colliander


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahaha, ja det där kan man diskutera i all oändlighet! :)



Det kanske är ägget som är utomjordingen? :)

2011-10-14 @ 12:47:09
URL: http://asahoffman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0