Into the wild

Filmen Into the wild är baserad på en sann historia om en ung man som efter examen väljer att gå sin egen väg, i form av att ändra hela sin livsstil. Christopher lämnar sin familj utan och säga vart han ska, sopar igen de sista spåren och ger sig av till sitt livs Alaskaäventyr. Utan identitetshandlingar, med ett nytt fejkat namn och utan mobil etc. ger han sig iväg. Under filmen får man lära sig mer om hans upppväxt och familj samt följa honom under resans gång varvat med "nutid" då han är i Alaska.

Jag hade stora förväntningar på denna film eftersom Sarah sa att den var så bra och jag gillade den verkligen den var mycket annorlunda och jag visste inte att filmen var baserad på en sann berättelse när jag såg den och någon baksidetext hade jag inte läst då filmen var fildelad vilket ökade spänningen ytterligare. Into the wild är en vacker och spännande film med bra skådespelare och stämningsfull musik.

Man kan ju heller inte undgå tanken, att tänk om man skulle göra sådär själv, bara packa och dra undrar hur det skulle vara. Jag skulle vilja rekommendera den här filmen för alla som inte redan sett den och jag skulle gärna se den igen någon gång. Den får en mycket stark 4 av 5 i betyg. // Max Colliander

 Max Collianders blogg Into the wild på Max Colliander-bloggen

Kommentarer
Postat av: Dan Pettersson

Jag såg den för ett år sedan på Idas rekommendation. Den är helt magisk. Jag har musiken hemma och den njuter jag av ganska ofta.

Ha de / Pappa

2012-01-26 @ 19:28:40
URL: http://www.dp-bild.se
Postat av: Lina

Sv: Jag har länge funderat på att införskaffa något Final Fantasy spel men det har aldrig blivit av. Få se om jag gör det någon gång fram över.



Into the Wild har jag funderat på att se, men jag är skeptisk. Men jag få nog ta och se den någon gång efter denna hyllningen =)

2012-01-26 @ 19:30:04
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Sarah

Men Max, jag sa ju den var baserad på en verklig berättelse ;)

Kul du gillade den i alla fall, bra smak där!

2012-01-29 @ 23:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0