Alien

Alien, klassisk sci-fi-skräckfilm från år 1979. Den här filmen bör man känna till så skippar storyn. Att jag inte sett den förrän nu beror väl mest på att jag aldrig varit så förtjust i skräckfilmer. Men så mycket skräck var det ju ändå inte och effekterna heller inte de bästa om än väldigt snyggt för att vara från 1970-talet.
 
Jag tycker filmens handling var bra och intressant, kan verkligen tänka mig vilken succe filmen gjorde när den kom ut på biograferna världen runt. Rätt kul med att den utspelar sig i framtiden men datorerna ser hur gamla ut som helst.
 
Är sugen och se uppföljaren Aliens även om jag hört att den är mer som en krigsfilm än smygande skräck. Alien får 4 av 5 i betyg // Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Lina

Vänta lite här, har du inte sett Alien filmerna? Herre min Alien! Du måste ju se dom alla idag! Aliens är förövrigt min favorit, den är inte lika seg och långdragen som den första filmen.

2012-07-14 @ 18:12:51
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: dominic

Älskar alien-också! Du har en massa bra blogginlägg om film på din sajt du :)

2012-07-17 @ 14:08:06
URL: http://youngadults.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0