Robin Manhood & de muntra hen - ett hairligt spex

Robin Manhood är en spexteater som med två akter och paus är ca tre timmar lång. Föreställningen utspelar sig under medeltida England och samhället är ett matriarkat styrt med järnhand, männen skickas på korståg för att laga gröt och hjälpa kvinnorna som krigar, det är kärlek, humor, action, ninjor och sköldpaddor och mycket mer.
 
Allt blir väldigt levande med en orkester och improvisationer där publiken involveras genom att få påverka berättelsen eller begära omstarter. Med en stor del humor och samhällsaktuella referenser och superproffsiga musikframträdanden tycker jag det är en skam att det inte alltid var slutsålt så bra som det här var, troligen det bästa jag sett i teaterväg.
 
Efter att ha sett två föreställningar som tack vare improvisationen också blev olika varandra kan jag säga att Norrlands nations NoNSEns-grupp är den bästa teatergrupp jag känner till. Ser gärna mer framöver. // Max Colliander
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0