Final Fantasy X-2

Så har jag försökt mig på detta tv-spel till Playstation 2 ännu en gång. Det är en mycket kritiserad uppföljare på det sjukt bra spelet Final Fantasy X, eller ja tio då. Men jag fastnade på samma ställe kring 40 % avklarat precis som för något år sedan. Nu gick jag dock inte vilse och tröttnade utan hade gett mej fan på och klara spelet och få fram ett av (vad jag hört) flera olika slut. Sprang runt i timmar, levlade upp osv.

När jag till slut ger mig och kollar guide på Internet visade det sig att jag hade missat tre otroligt viktiga grejer i spelet bl.a. en kista som verkade onåbar i något tempel. Ingen hint om detta gavs i spelet och då det är en story med kapitel verkade det som att jag nu hade passerat chanserna och få tag på dessa viktiga grejer. Så allt levlande var lönlöst bossen jag var på var omöjlig och grejerna jag missat onåbara. Slutade spela, igen.

Jag kommer antagligen göra ett nytt försök någon gång, men då ska jag sitta med en guide framför mig från början så jag åtminstone kan klara ut spelet. Men det blir nog tidigast om några år skulle jag tro. Om spelet får jag väl säga att det är rätt värdelöst kort och gott, i alla fall så mycket som jag fått erfara hittills. // Max Colliander
Max Collianders blogg Colliander Colliander Max

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0