Medlem, eller vad?

Så får man återigen brev ifrån dom, "Hej här kommer ditt medlemskort för 2010". Det är långt ifrån det enda brev jag fått sedan jag slutade betala medlemsavgiften. Jag var aktiv under 2006, betalade medlemsavgift år 2007 som en sjysst grej och ville sedan inte vara medlem längre. Eftersom denna organisation ändå gör mycket bra skriver jag inte ut vilken, och tror dessutom detta är vanligt i div. organisationer och partier.

Hur som helst tjatade de via telefon (sa att jag inte ville bidra som betalande medlem utan själv skänka pengar på eget initiativ) och brev om att jag skulle vara medlem år 2008 med. Den 30 oktober, långt in på året betalade jag medlemsavgiften för 2008 och slapp tjatet. Sedan dess har jag inte betalat någon medlemsavgift men ändå fått ta emot massvis med brev under 2009 och även nu 2010.

Jag är inte medlem, och har inte betalat varken för år 2009 eller 2010. Att efter flera brev återigen skicka ett nytt medlemskort känns bara dumt. Men kanske är det så här många grupper arbetar, politiska partier liksom idéella föreningar. En gång medlem, så anser man att personen alltid ska vara medlem i syfte att synas i statistiken så det ska se bra ut så det verkar vara många som är med.

Detta får mig att tveka för medlemskap, i andra ideella organisationer, som jag annars stödjer, och skänker pengar till ibland. Känns då bättre att skänka pengar på eget initiativ. Men visst är det intressant med, hur länge kommer man slösa på bidragsgivarnas pengar genom att skicka nya brev till mig? Det får jag la se. // Max Colliander


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0