SM: Tekken 3

Året var 1998 och efter succen med tv-spelet Tekken 2 kom då Tekken 3 ut. Själv minns jag hur man lurade föräldrarna att spelet hette Tecknet och var det där kortspelet man spelade med kompisarna eftersom de kanske inte skulle gilla ett fightingspel. Om de gick på det eller ej vet jag inte men spelet fick jag köpa i alla fall.

Jag var en av de få i klassen som hade Playstation-konsolen och detta spel så vi satt massor med barn och spelade. Även min lillasyster fastnade i spelet men mestadels tittade hon på och hejjade fram mig när jag kämpade på genom banorna. Att få fram den värdelösa doktorn som sista karaktär tog en hel natt och är nog en av de svåraste utmaningar jag gjort genom tv-spel. Storyn var fängslande och videorna man låste upp var så grymt fint gjorda och man satt hängiven vid tvn och beundrade grafiken.

Tack vare Theatre man fick fram sedan så kunde man kolla på videorna hur mycket man ville helt utan att fajtas. Gons video var nog den absolut vackraste och musiken helt underbar framför allt när Gon landar på en fågel i slutet av videon.

Hwoarang och Nina Williams var mina absoluta favoriter och jag gillar dom i de nyare spelen med. Har idag alla spelen från Tekken 2-Tekken 6 dock inte Tekken Tag som var ett väldigt speciellt spel. Jaja, kul minne med Tekken 3 och hejaramsan lillsyrran brukade hejja på mig med (A) som jag minns jao.

// Max Colliander

Max Colliander bloggen

Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Haha jo den vi gick nog på....i alla fall jag :-)

2010-07-15 @ 16:19:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0