Terminator - Salvation

Terminator 4, filmen som utspelar efter domedagen. John Connor är inte ledaren jag trodde han skulle vara utan mer en ledare under ett förband av soldater. Känns svårt att förklara storyn faktiskt. Antingen är man invigd och har sett och förstår Terminator 1-3 eller inte kort och gott.

Terminator Salvation är alltså den fjärde filmen i ordningen och anledningen till att jag inte sett den förrän nu beror nog lite på oron att filmen ska vara pissdålig. Terminator ett och två är kult och trean klarar sig faktiskt bra tycker jag och lindar ihop storyn. Det som då rent storymässigt borde kommit i fyran kom inte riktigt.

John Connor dödades inte, kriget mot maskinerna tog inte slut. Med den här filmen kan de lika gärna göra en del fem och en del sex och sedan fortsätta i en evighet. Jag hade hoppats på en avslutning, men samtidigt tror jag de är rädda för det för den måste vara så fruktansvärt bra och intelligent om den ska linda ihop allt och avsluta kriget.

Skådespelarna är skitbra i denna film och actionscenerna är väl rätt bra och visst har filmen ett antal stora höjdpunkter, ex. "I be back"-citatet. Dock leder det inte hela vägen fram och filmen bjuder inte på allt jag ville se. För att vara en cool framtidsfilm om ett krig mot maskiner så är filmen bra. Men att bli en del av Terminator-serien som är så himla bra, njaa jag ställer mig tveksam. Filmen funkar, och jag hoppas verkligen de inte gör en ny. 3 av 5 är mitt betyg. Kommer se om denna film igen. // Max Colliander
På Max COllianders blogg Max Colliander Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0