SM: Satt kvar på bussen

Var en fest i Lövstalöt tror jag. Var nog manadaa som hade festen om jag minns rätt, eller nä Kerstin måste det varit för manadaa jag och Calle satt ju på bussen till Uppsala tillsammans. Vi hade i alla fall festat en massa och var ganska väldigt på lyret. De klev av före mig och jag skulle till ändhållplatsen (Centralstationen). Jag tror jag somnade till lite så jag satt inte riktigt upp i sätet där bak. Busschauffören trodde dock bussen var tom och körde förbi Centralstationen raka vägen till Boländerna där bussarna står om de inte används. Jag nickade till och förstod att han måste missat att en passagerare var kvar. Tänkte ju att det här kunde bli en intressant upplevelse så jag sa ingenting och orkade nog ändå inte.

Väl borta i Boländerna släcktes alla lampor i bussen och en kollega kom och de pratade en stund. Sedan gick de genom bussen med ficklampor och hittade mig. Han som kört verkade skämmas en hel del för att han missat att jag var kvar, sa ju att jag skulle till Centralstationen och att det var lugnt (fick ju närmre hem nu liksom). Sedan skämdes jag väl lite jag med men var ändå kul. De bad i alla fall om ursäkt och följde mig till ett stort stängsel där de låste upp en grind och sa adjö. Det var rätt kul och jag tog en bild. Man måste ta tillvara på de små ögonblicken i vardagen, och ha kul åt dom. Jag hade kul och det har jag fortfarande åt detta minne. Lär ha varit två år sedan nu. // Max Colliander
Colliander Max blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0