Låt den rätte komma in (Teater)

Var i veckan och såg teatern Låt den rätte komma in på Uppsala Stadsteater. Jag har tidigare både sett filmen och läst boken av författaren John Ajvide Lindqvist. Gillade både filmen och boken även om boken är betydligt djupare. Förväntningarna var höga på teatern men flera recensioner hade fått mig och inse att det kanske inte skulle bli så bra, bl.a. med att gubbarna och Virginia var helt bortklippta.

Men tji fick man, jag tycker teatern var väldigt bra och även om vissa scener inte var så bra så rörde det sig om scener som jag aldrig trodde de skulle ha med i teatern. Att det dessutom vid vägskäl valdes att vara trogen boken och inte ta filmens enklare handling var förvånande och bra tycker jag.

Rekvisitan var jättesmart och skådespelarna (alla) var skitbra och som alltid med teater förvånas jag efteråt när man ser hur många de är, liksom (va var dom bara sex st, som gjorde allt det där?).
Jag går sällan på teater men denna var en höjdare och jag tycker föreställningen var betydligt bättre än de recensioner som jag tidigare läst. // Max Colliander
Uppsala Stadsteater, på Max Collianders blogg Max Colliander Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0