Final Fantasy x-2 (med guide)

Jag har vid två tidigare tillfällen spelat det här spelet till Playstation 2, utan och spela klart. Som jag skrev för nästan två år sedan skulle jag ge det en chans till men då spela med en guide från början till slut. Det har jag nu gjort och spelet är avklarat, med ett rätt dåligt slut skulle jag tro. Så var det bättre nu med guide och allt?
 
Ja, men ändå riktigt riktigt dåligt. Trots att jag satt med guide hela tiden och behövde ha koll på massor av olika sidor samtidigt så missades saker, och råkade jag prata med en karaktär eller gå in i ett visst rum kunde det betyda att man måste spela om en halvtimme för att sedan inte prata med just den karaktären osv. Spelets utformning är det sämsta Final Fantasy-serien skådat och hälften av hela spelet består av långtråkiga dryga minispel som man tvingar sig i genom.
 
Sedan det här med de olika sluten då, under spelets alla timmar så, oj då råkade jag missa och trycka på X-knappen vid några specifika cutscenes och där gick de bättre sluten om intet. Hur bövelen ska man fatta att man i en cutscene ska trycka på en specifik knapp, eller brukar folk sitta och knappra på alla knappar som går under cutscenes?

Lite positiva saker har jag dock att säga, spelet har en lite charmig humor, och är lite spännande ibland. Men oavsett om det var ett Final Fantasy-spel eller inte så har spelskaparna förstört upplevelsen och det är omöjligt och ge mer än 1 av 5 i betyg. Ett riktigt uselt spel som inte borde ha släppts, en skam för FF-serien som annars är så bra. // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0