Kent - Oslo

Första helgen i augusti for jag till Oslo och hälsade på Tvåan.
Under lördagen skulle vi på Kent och efter lite turistande gick vi vidare mot Operataket och den stora scenen som byggdes upp redan under fredagen. Någon kö fann vi inte till en början och stället var helt öppet för folk att strosa runt på men en vakt pekade ut var kön stod. När vi kom dit hade några redan kommit och siffersystemet var igång. Vi gick och åt men kom sedan tillbaka några timmar innan det ovanligt sena insläppet, vi var då bland de tjugo första som kom.
 
Finns en del och säga om själva insläppet med men det lämnar jag därhän. Hamnade typiskt nog i rad två framför scenen och precis som på konserterna i Uppsala och Eskilstuna så kom det regn men denna gång mer än jag kan beskriva i ord. Precis minuten innan Kent gick upp på scen kom droppar som var jättestora och det kändes nästan som ett vattenfall. Även Jocke Berg fick mycket regn på sig och en del utrustning på scenen.
 
Passande nog inleddes andra låten med raden "Först när regnet kom" ur låten Ensam lång väg hem. Publiken blev blöt från topp till tå och killen framför mig såg ut att ha en våtdräkt på sig. Efter en halvtimme slutade det regna och de behövde inte längre moppa scenen mellan låtarna. Under en av låtarna spelade Sami fel vilket ursäktades efteråt, men det var inget som störde tvärtom blev låten bara länge.
 
En positiv överraskning var att bandet inte spelade samma låtar som tidigare så det blev lite nytt för de som gått tidigare. I kön småsnackade jag lite med en från kön i Eskilstuna, hon skulle se dom fem gånger i sommar. Konserten var hur bra som helst och strax före avslutningen var killen framför mig tvungen och dra för att hinna med sin buss så under hela avslutningen stod vi längst fram vid gallret, i mitten.
 
Det var en otrolig upplevelse och utöver avslutningslåten kändes det som om Ingenting var den låt som mest fick med publiken. Kent levererar och jag önskar bara de kunde köra mer än två timmar så de hann med fler av sina drygt 100 låtar. // Max Colliander
 

Kommentarer
Postat av: ophi

Sv om Kent: Jag såg dom i Karlstad senast! Såg dom i Örebro för 2 år sen men det var så mycket bättre denna gång. Helt underbart, och alltid lika magiskt när de avslutar med Mannen i den vita hatten och konfettiregn!

Har du sett dom i 3 städer totalt eller i år? Hursom är jag avis ;) man kan inte få nog!

Svar: Tre städer under den här turnén hittills, Eskilstuna, Uppsala och Oslo. Mmm helt magiskt!
Max Colliander

2012-08-10 @ 10:40:10
URL: http://ophi.blogg.se
Postat av: Clara - TopElite

Ha en fortsatt super bra dag! Kika gärna in på min blogg när du har tid över. :)
Kram

2012-08-10 @ 18:33:47
URL: http://topelite.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0