Alien vs Predator 2: Requiem

Kortfattat är detta den mest motbjudande och sämsta film jag någonsin sett, så där var ännu en ny milstolpe i filmtittandet gjort. Filmen tar vid precis där Alien vs Predator slutar och rymdskeppet kraschar på jorden. En Predator lämnar sin hemplanet för att ta kål på och städa upp Alien-varelsernas framfart. Men passar samtidigt på att jaga människor och döda människor som inte ens är ett hot emot den.
 
Filmen har direkt ologiska scener och är väldigt förutsägbar. Det känns som de bara tagit två utomjordiska varelser och satt i en helt vidrig film. Det enda som kan kännas lockande är just att varelserna är välkända, från andra väldigt mycket bättre filmer.
 
Att Alien vs Predator 2: Requiem också är direkt motbjudande, äcklig jävla skit om man får säga så har mycket och göra med att det i denna film inte tvekas att visa barn som sprättas upp och på sjukhuset är det givetvis bb som det mesta utspelar sig på för att göra det hela ännu vidrigare.
De scener med barn samt höggravida som sprättas är dessutom inte ens nödvändiga att visa för storyns skull.
 
Skådespelarna är inte direkt dåliga men heller inte bra. Jag tycker de fyra Alien-filmerna är jättebra, samt de två första Predator-filmerna som jag sett och var t om imponerad av Alien vs Predator som jag till en början hade väldigt låga förhoppningar om. Detta är nog den enda film jag varit nära och stänga av mitt i för att den varit så motbjudande. 1 av 5 vore för snällt, en nolla i betyg.
 
Gillar du Alien- och Predatorfilmerna så avstå denna för din egen skull, och har du inte sett dom så se dom och skippa denna skitrulle. Om denna har en uppföljare kanske jag ser den bara för att, får la se.
// Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Ellimore

tråkigt att den var dålig. ska inte se den!

2012-08-19 @ 17:48:29
URL: http://www.ellimore.blogspot.se/
Postat av: Ellimore

tråkigt att den var dålig, jag ska inte se den!

2012-08-19 @ 17:49:20
URL: http://www.ellimore.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0