Mary Poppins

En klassiker från år 1964, med Julie Andrews i huvudrollen som den magiska barnflickan Mary Poppins. Filmen var i sitt sammanhang på 1960-talet säkert väldigt imponerande och bra men jag blev väldigt väldigt besviken. En musikal i sig ställer väldigt höga krav, ett enda tråkigt nummer kan sänka betyget och man börjar tänka på annat i stället. Antalet sådana musiknummer var alldeles för många och alldeles alldeles för långa.
 
Skådespelarna var helt okej allihopa men det finns ingen sång som etsat sig fast hos mig, kan jämföras med The sound of music, även den med Julie Andrews i huvudrollen där 100 % av musiknumren är bra.
Tyvärr får Mary Poppins bara 1 av 5 i betyg men kan tilläggas att jag var ganska trött när jag såg den. En klassiker som jag har sett en gång, och det räcker för min del. // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0