Apollo 18

Apollo 18 är en film som kom ut år 2011, och det var en slump att jag upptäckte den. Den är inspelad i dokumentärsform och utlovar på fodralet att om man gillar Paranormal activity-filmerna kommer man gilla den här. Visst är den uppbyggd på samma sätt men detta lär vara en lågbudgetfilm om än skrämmande och helt okej.
 
"There´s a reason we´ve never gone back to the moon" är filmens tagline och den gillar jag skarpt. Stör mig dock mycket på att det på fodralet endast klassas som sci-fi + thriller men likt IMDB klassar jag denna som skräck och det är inte i någon liten dos heller. 
 
Handlingen då, några amerikanska astronauter åker ut på ett topphemligt uppdrag till månen, ingen får veta att de åker dit och försvardepartementet, inte NASA leder aktionen. Väl på månen börjar mystiska saker hända och skräcken byggs upp på ett klassiskt vis men min favoritscen avslöjar jag inte här. Jag tycker ändå filmen var bra trots att flera scener gjordes så fula. För att vara en så okänd skräckfilm gillade jag den och den får en stabil 3 av 5 i betyg. Gillar du skräckfilm, så se den här. // Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0