O/lika uppdrag #022

Mitt mest spektakulära uppdrag hittills. Jag funderade länge på vad jag skulle testa på. Ville prova något jag aldrig gjort förut och ändå kunde klassas som sport samt lite läskig. Köra ner med en kundvagn för en brant backe var det enda jag hade i åtanke men så fyllde morsan år och jag fick den bästa av inspiration. Hon fick nämligen ett fallskärmshopp i present så nu ett år senare genomförde jag detta uppdrag.

Ett flygplan tog oss 4000 m upp i luften och sedan med en instruktör på ryggen hoppa vi ut och föll i 200 km i timmen i en minut för att sedan sväva ned då fallskärmen vecklades ut. Upplevelsen var jättehäftig och min instruktör anser också att detta är en sport, och att klassa som "verkar läskig". Var förresten nyligen SM ute i Gryttjom så det är en sport och klart godkänt. Uppdrag slutfört. // Max Colliander

på max collianders blogg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0