Bok: Metal Gear Solid

Som den nörd jag är av tv-spelen Metal Gear Solid har jag nu även läst boken som bygger på Playstation-spelet från 1998 (som f.ö. rankas som det absolut viktigaste spelet för den första Playstation-konsolen i det senaste numret av Level). Boken är skriven av Raymond Benson.

Handlingen är precis som spelet och tonvis av citat känns igen från spelet med. Men helt lika är det ändå inte. Dels finns en awesome prolog om Les Enfants Terribles-project där Big Boss kloner skapades. Man får följa teamet som är med huvudrollen Solid Snake mer inpå i boken och flera scener görs om dels så det blir mer trovärdigt men också för att en bosstrid kanske inte är så kul att läsa om på fyra sidor. Sådant kortas ned och det är bra tycker jag.

Sedan är ju den legendariska boss-fighten mot Psycho Mantis annorlunda eftersom det är svårt och beskriva i bokformat hur skärmen blir svart och spelskaparens namn, Hideo Kojima kommer fram på rutan medan man ska byta uttag för kontrollen:p.

I sin helhet är boken ungefär som jag förväntade mig, några saker känns inte helt bra medan andra känns lysande. Tack vare att Raymond Benson ändå håller sig originalhistorien så pass trogen blir också boken trovärdig och jag ger den ett gott omdöme. Men man ska nog spela spelet först, och gilla det för att ha något som helst utbyte av boken// Max Colliander

Raymond Benson bok på MaxCollianders blogg Max Colliander

Kommentarer
Postat av: Eddie

Hej!



Försökt få tag i dig ang ett skadestånd i samband med misshandel.

Hade tänkt betala "min del utav kakan" så att säga.



Vill inte bli allt för personlig här, men du kan väl höra av dig.



Mvh

2011-01-11 @ 15:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0