SM: Majsan och åkern

Måste väl ha varit sommaren 2004. Efter en fest på Lyssnaängen som betydde väldigt mycket för mig anordnad av FE (Flaskegger) så var min cykel kvar gömd i det höga gräset på en åker i Sunnersta. Jag fick skjuts av pappa för att hämta cykeln och det tog sin tid att leta där på åkern.

Rätt vad det är så stannar en annan bil vid vägkanten och en blond tjej jag känner igen stiger ur. Hon hade fått skjuts dit av sin pappa för att leta efter cykeln hon gömt där vid gårdagens FE-fest.

Men inte nog med att vi hade gömt cyklarna på samma åker och kom med samma transport för att hämta dom, så visade det sig att våra pappor var bekanta. Världen är liten, och små fina minnen är kul att spara på och plocka fram när man vill:).

// Max Colliander

Max Colliander personliga blogg
(Åkern ca 6 år senare, rätt nyklippt ser det ut som. Foto: Max Colliander)

Kommentarer
Postat av: Dan Pettersson

Kul minne men jag minns inte vilken den andra pappan var. Ha de bra...

2010-07-21 @ 15:23:46
URL: http://www.dp-bild.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0