Winter

Minns precis när jag hörde den här låten första gången. Vi hade haft albumet hemma så länge jag kunde minnas men aldrig lockats att lyssna på den. Men under en fest i villan så såg Sophie att skivan stod i skivstället och ville omgående spela en låt som var jättefin och bra. Winter med Tori Amos. Jag fångades rätt omgående och började lyssna på skivan men ingen låt var i närheten av Winter. Det måste ha varit i typ tvåan i gymnasiet, minns att jag översatte hela låten till svenska med på någon Bild-lektion. Här citerar jag några av de bitar jag berördes mest av:

"I hear a voice: you must learn to stand up for yourself
Cause I cant always be around"

"Skating around the truth who I am"


Och givetvis refrängen nedan:

"When you gonna make up your mind
When you gonna love you as much as I do
When you gonna make up your mind
Cause things are gonna change so fast
All the white horses are still in bed
I tell you that I'll always want you near
You say that things change my dear"




// Max Colliander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0