Kent: Kent

Max Colliander Max Colliander Max Colliander Colliander bloggen
Lyssnat på alla låtar och plockat ut de bästa citaten ur varje låt. Fruktansvärt svårt måste jag säga. Försökt och inte ta refrängen jämt och att inte ta mer än ett citat men ibland har det varit omöjligt. I flera fall har jag velat ta hela låten som ett enda enormt bra citat men men. Detta är citat ur varje låt på Kents första album, som ju heter Kent. // Max Colliander

Frank


"Han fångade sparken med huvudet han hade tänkt alla tankar ändå"

"Långsamt glömmer man bort allt också träskor och gul blend i smyg
men inte saker han sa som gjorde mig större inte så blyg"


Pojken med hålet i handen


"och framför TV:n
blir hennes hud
Blek & Gul
Framför TV:n
blir vemsomhelst ful"


Stenbrott


"Hallå, hallå
Låt mig vara dum
det blir din tur om en liten stund"


Som vatten


"Jag ser dig
Jag ser dig
Jag ser dig
och jag vet att du är rädd"

"Jag vill stjäla dina tankar
ur ditt huvud
för ur dina ögon kan jag stjäla
allt jag vill ha"

 

Den osynlige mannen

"Du får gärna avsky mig
om det gör mig tydlig igen"


Blåjeans


"Dina ögon krymper som blåjeans
Mina ögon svider
dom har torkat båda två…"


När det blåser på månen

"Kostymen är inte jag
är jag en Astronaut?
är jag en Astronaut?
är jag en Astronaut?
är jag så ensam?"

"Idag är igår
och du ska ta mig härifrån
nu när det blåser på månen
ska du ta mig härifrån?"


Vad två öron klarar

"Svara mig snälla svara är det nån här?
Hallå… är du kvar än?
Om du vågar knysta så skriker jag högre
än vad två öron klarar"

 

Jag vill inte vara rädd


"Somliga vet att dom är starkare än andra
Somliga älskar att slå sönder en vit tandrad
Somliga lever för att pina varandra
Innerst inne är vi likadana
Jag tror att människor gör så av gammal vana"

"Under kepsar och mössor
blinkar ögon som ögon ska blinka
Han gör det utan att tänka"

Ingen kommer att tro dig


"Glaset är tomt
men barnet mår bra
Jag är snart fylld
och nästan glad
och dag efter dag
och steg efter steg
nu går han bättre än jag"


Ingenting någonsin

"Dom säger det är fel på hjärtat
men ingenting har någonsin
slagit så hårda slag"


Kommentarer
Postat av: Maria

Bästa ju:D

2010-09-23 @ 15:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0