Kent: Hagnesta Hill

Max Collianders blogg Max Colliander

Plockat ut citat från Kents fjärde album, Hagnesta Hill // Max Colliander

Kungen är död


"Nu när kungen är död
& hans drottning är fri
går jag före i kön
Återuppfinner mitt liv"


Revolt III

"Som om jag bryr mig"


Musik non stop

"Jag har hittat nånting vackert,
vännen, ser du vad jag ser?
Jag är nästan som du"


Kevlarsjäl

"Mitt land är ditt land, allt är fritt"


Ett tidsfördriv att dö för

"& dina hjältar dog vid spisen
Fick gift av TV-kockar & repriser"


Stoppa mig Juni (Lilla Ego)

"Jag har skuggat dig i kylan
en hel dag
för att lämna tillbaks
den undanflykt
som Jag stal"


En himmelsk drog

"Då stänger jag själen
klämmer ihjäl den
& hittar en himmelsk drog"


Stanna hos mig

"Och ensam har jag dofterna kvar
Som ett tårögt barn
har du gjort mig svag
Den enda som gjorde mig till jag..."


Cowboys

"Jag ska aldrig ignorera dig igen
Jag ska aldrig ignorera kärleken
Mina nyårslöften"


Beskyddaren

"Jag ville vara intellektuell
Berest, belevad äckligt ung
men arvet väger tungt
Gener & anlag
Allt var ett misstag"


Berg & dalvana

"När Jag blir grå
När Jag faller
Orkar Du för 2?
När idag blir igår
Kommer Du att älska mig
ändå?"


Insekter

"så glöm alla sagor låt flugorna slåss
om det lilla som lämnades kvar"


Visslaren

"Det är nåt i dina ögon
som skrämmer mig så
Det fastnar på min tröja
som ditt elektriska hår"

Kommentarer
Postat av: elina

sv; jag tkr det är bra även om det nu bara lyfter frågan :)

2011-03-26 @ 14:40:36
URL: http://fotografenimig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0