O/lika uppdrag #005

Detta uppdrag slutfördes den 12 april år 2011 kl 17.05 vid ett övergångställe utanför Stockholm T-Central. Det kändes lite pinsamt att bara går fram till någon och snabbt ställa en fråga och kände att ett svar med bara ett ord i vore lite tråkigt.

Jag tog fram ett papper samt penna och tog en pappkasse som stöd under sådär som folk som värvar på stan brukar ha. Stod vid övergångstället i kanske tio minuter tills jag hittade mitt offer för detta uppdrag. Även här var jag lite tveksam, jag kände att en ung person gärna med kompisar omkring vore enklast men jag svårade till det lite och frågade en äldre dam.

Jag frågade om jag fick ställa fyra snabba frågor till henne och då hon pekade på övergångstället förklarade jag att det precis blivit rött så vi skulle vara klara innan det hann bli grönt. Maj är 68 år gammal och bor lite utanför Stockholm. Som svar på min fråga sa hon att det klart inte är något hon är vad vid, sånt fanns ju inte när hon växte upp. "Men man har ju fått vänja sig", sade Maj.

Underbart nog förutsatte hon ju att jag sa "homoäktenskap" fast jag var väldigt tydlig när jag sa "heteroäktenskap". Men vem vet. Kanske var heteroäktenskap ovanligt när hon var ung men nu har man fått vänja sig alltså. Uppdrag slutfört och jag är sprillans nöjd:). // Max Colliander
Max Collianders blogg Max Colliander Colliander

Kommentarer
Postat av: Dan Pettersson

Skitkul, det där måste jag själv prova någon gång!

2011-05-08 @ 14:47:08
URL: http://dpbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0